Universitat i Recerca

Comunicat de la secretaria de Política Universitària

• Actualitzat:
  • Creat:

Amb motiu dels darrers esdeveniments ocorreguts a les universitats catalanes arran de la sentència del Tribunal Suprem sobre els principals líders del procés independentista.

Els darrers dies s’han produït una sèrie de fets a les nostres universitats que considerem preocupants. Alguns col·lectius han exercit pressions inacceptables sobre equips rectorals o òrgans de direcció i han ocupat alguns espais comuns.

Les legítimes crides a la vaga per part d’alguns sindicats d’estudiants i una part del professorat han de ser canalitzades seguint els procediments establerts, però no exercint la coacció ni la força per imposar el seu criteri a la majoria de la comunitat acadèmica.

S’ha de garantir que l'estudiantat que vol assistir a classe, estudiar i superar les assignatures en què es va matricular a l’inici de curs -en alguns casos amb un gran esforç personal o familiar, atès que les taxes a Catalunya són unes de les més altes d’Europa-, ho pugui fer sense que els seus drets es vegin alterats per les accions ideològiques o partidistes d’una part.

La Universitat és una institució que s’ha de regir pels principis de neutralitat, independència i pluralitat i on es fomenta l’esperit crític i lliure a partir de la creació i transmissió del coneixement. Per tant, han de ser completament compatibles el dret a vaga i manifestació amb el dret a impartir una assignatura o anar a classe. Respectem-ho i fem-ho respectar.